Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van miek weterings - WaarBenJij.nu Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van miek weterings - WaarBenJij.nu

Seattle

Door: miek

Blijf op de hoogte en volg miek

17 Juni 2014 | Verenigde Staten, Seattle

Onze enige hele dag in Seattle zijn we begonnen met een bezoek aan het Sky View Observatory, op de 73ste verdieping van het Columbia Center http://skyviewobservatory.com/. Jammer genoeg was het vandaag ook behoorlijk bewolkt maar wel droog. Ondanks dat toch weer foto's gemaakt natuurlijk. Eenmaal beneden kwam af en toe zowaar de zon tevoorschijn - later vanmiddag misschien toch nog maar even opnieuw naar boven om "alles" over te doen.
Nu naar de Seattle Central Llibrary, een 10 verdiepingen tellend futuristisch gebouw, veel glas en enorme oppervlaktes boeken, pc en alles wat je je bij ene bibliotheek kunt voorstellen.
Ook de Pike Place Market, http://www.pikeplacemarket.org/ moest bezocht worden - wat een wirwar/mengelmoes van winkeltjes, handelaren en eettentjes, heel kleurrijk en vol maar ook heel gezellig! Wel weer toe aan een bakkie koffie. Daarvoor zijn we naar een van de pieren aan de havenkant gegaan. Ze vinden het maar raar dat we alleen voor koffie ergens binnenlopen. Ondanks dat we alleen dat besteld hadden kregen we toch de menukaart voor onze neus.
Wat we zeker niet konden overslaan was The Space Needle natuurlijk. Koffie achter de kiezen en beetje uitgerust òp naar The Space Needle dus. We zijn er niet in geweest omdat we vanaf het Columbia Center een beter zicht er op hadden. Vlak naast de naald stond het Experience Music Project, http:// www.empmuseum.org/ , een heel apart museum maar wel een prachtig complex!
Ondertussen was het tegen half 6. Wat doen we: naar het hotel of hier in de stad wat eten en dan in het motel de boel bij mekaar rapen en voorbereidingen treffen voor de trip naar New York? Het werd dat laatste. Wel een beetje vroeg voor de gewone Amerikaan maar goed, dat zijn we dan ook niet ;) Vietnameesje binnengelopen, lekker gegeten - even kijken waar we op de bus kunnen stappen, de 106 of 124, weer heel wat gedaan/gezien vandaag!
Eenmaal bij het hotel aangekomen de auto uitgeruimd want morgen inleveren bij vliegveld Seattle. Even langs de receptie voor de koffie, koffers voor zover mogelijk pakken, lekker douchen en "aan de wijn"!!!!
Morgen rond half 12.30u vertrekken we naar NEW YORK - joehoeoe.

• 18 Juni 2014 - 10:37

Ien Stadegaart:

Wat een geweldige reis Miek. Wat zien jullie veel! Heel veel plezier in New York. Kus Ien en Hans!