New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van miek weterings - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van miek weterings - WaarBenJij.nu

New York

Door: miek

Blijf op de hoogte en volg miek

19 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Gisteren, de 18de, alles goed gegaan, goeie reis gehad en begin van de avond elkaar getroffen bij Starbucks op terminal 7 van JFK. Yellow Cab genomen (duurde even want er waren te weinig taxi's voor het reizigersaanbod). Na zeker een half uur arriveerden we bij het Ramada Inn aan de Crescentstreet in NY. Niet al te ruime kamer maar goed te doen; de douche is in ieder geval prima!!!;)
Spullen uitgepakt, wijntje, gedoucht en naar bed. Niet allevdrie even lekker geslapen en vanochtend rond half 9 op voor onze eerste NY-dag.
Was bewolkt, temperatuur was goed. Eerst de weekkaartjes voor de Metro gekocht, toen met de Metro de NY-pas opgehaald (= voor aantal bezienswaardigheden),naar WTC-memorial gegaan, was erg druk maar heel indrukwekkend. Van daar uit naar de City Hall gelopen en het Supreme Court. Ondertussen was het gaan miezeren die later overging in een pittig regentje.
Òp naar Chinatown waar we de lunch hebben genoten, broodje tonijn, royaal belegd en kop thee.
Na de lunch Greenwich Village waarna de de High Line http://www.thehighline.org/ hebben bewandeld.
Omdat het nog bhoorlijk regende nog ergens naar binnen gewipt en clam chowder http://inmyredkitchen.com/nl/clam-chowder/ gegeten, was lekker, weer eens wat anders ;)
Tegen uurtje of 4 brak zowaar de zon door - wat ziet alles er dan een stuk gezelliger uit en NY wordt dan ook een stuk leuker!
IJsje bij McDonald's en onder het genot va een stralende zon langs de Hudson gewandeld. Lekker indje erbij - heerlijk.
Rond half 7 zijn we adresje gaan zoeken waar we konden eten, dat werd Dos Caminos http://www.doscaminos.com/ , erg lekker gegeten, waarna we de Metro weer hebben opgezocht die ons naar het motel zou brengen waar we rond half 9 waren. Koffie gedronken, douchen en zo meteen weer aan de wijn!!!!!