Yellowstone NP en foto's - Reisverslag uit Mountain Home, Verenigde Staten van miek weterings - WaarBenJij.nu Yellowstone NP en foto's - Reisverslag uit Mountain Home, Verenigde Staten van miek weterings - WaarBenJij.nu

Yellowstone NP en foto's

Door: miek

Blijf op de hoogte en volg miek

09 Juni 2014 | Verenigde Staten, Mountain Home

Zo, eerst wat foto's ge-upload, dan nu verder met het verslag van paar dagen terug.
5 juni
Eerst even naar de manager ivm een lekkage vd gootsteenafvoer, ondertussen naar de wasserij geweest, we kunnen er weer tegen ;)
Vandaag onze eerste echte Yellowstone-dag. De entree, vlak bij ons motel dus lekker makkelijk. Prachtige natuur, heel wisselend landschap (zoals we al eerder ervaren hadden), overal watertjes, gorges noem maar op. Ook de beesten waren alom aanwezig alleen hebben wij voornamelijk bisons gezien en vogeltjes gehoord (soms ook gezien :) ).
Na de lunch hebben we de zuidelijke route gereden, massa's geijsers en ander vulkanisch moois met als letterlijk en figuurlijk hoogtepunt de Old Faithful, een geijser die ong. om het anderhalf uur meters hoog opspuit - prachtig! Na afloop daarvan de route vervolgd via de westkant van het Yell.stone Lake. Prachtige landschappen en ook weer divers vulkanisme en niet te vergeten de bisons. Op een gegeven moment was er gewoon een opstopping omdat een van die beesten moest oversteken; we hebben staan toekijken op een meter of 10! afstand en fotootje gemkt natuurlijk.
Rond 8u weer "thuis" , hapje gegeten bij een Chinees, was heerlijk en voor dat we naar de inn gingen nog lekker wijntje gehaald, een Pinot Grigio, in ieder geval beter dan die vreselijk zoete rosé die we eerder hadden aangeschaft. Was prachtige dag vandaag, nog 2 voor de bo eg!

6 juni
Rond 10u vertrokken naar het park, zonnetje scheen, was frisjes maar te doen. Na klein uurtje rijden opstopping: bisons op de weg - we hebben ruim een uur in een langzaam rijdende file gezeten! Onderweg naar de Grand Canyon of the Yellowstone River weer diverse bisons en een paar elanden (denk ik) gezien. Adembenemend en nu al teveel foto's gemaakt. Ondertussen was het een beetje gaan regenen, jammer, maar dat zorgt ook wel voor sfeerfoto's :/ . De North Rim Drive "gedaan", naar beneden gehiked, dat ging nog maar weer terug naar boven viel niet mee hoor (voor mij). Eenmaal boven begon het weer te regenen - toch nog maar even naar een ander uitkijkpunt, ook weer adembenemend!!
Na de lunch, uurtje of half 3, weer diverse thermale en vulkanische natuurverschijnselen bekeken - de foto's laten tzt wel zien hoe geweldig het daar is. Jammer is wel dat de foto's niet het gepruttel en gebruis laten horen evenals de geur: zwavel!
Onderweg natuurlijk nog wat stops voor divers moois en ook weer file vanwege bisons. Daar kijken we al niet meer van op. Even later iets nog spectaculairders: een beer - zo'n grote bruine, in de bosjes zo'n 20 meter van de weg af. Zowat alle weggebruikers zenuwachtig met camera achter de beer aan. Hij was aantal keren heel duidelijk te zien maar ik heb alleen maar zijn achterwerk op de foto kunnen vastleggen :(
Na de consternatie lekker rustig terug gereden (iedereen nog in de ban van de beer) naar het motel waar we rond 8u waren. Auto leeg geruimd en hapje gegeten in het dorp, daarna nog even rondgestruind in het centrum maar was frisjes. Gauw naar het motel, koffie gezet, dagboek bijgehouden, douchen en aan de slag met de foto's. Helaas nog geen internet - komt goed!!

• 09 Juni 2014 - 13:57

Ien:

Beeldend beschreven Miek! (Wat zijn gorges??)
    Ik zie jullie lekker sjouwen in de mooie natuur. Veel zien. Heel indrukwekkend, de bizons van zo dichtbij. En de "kont" van de beer!! Leuk en spannend om te beleven. Wel voorzichtig zijn hé, mee al die wilde biste!! Ik zie oe gere terug!!!
    Hier is het ook wat regenachtig, maar wel warm. Mooie dagen gehad!! en we genieten er nog even van, voordat morgen de werkweek weer begint...!! Maarrrr we denken aan jullie! en genieten stillekes mee!
    Lieve groetekes en dikke kus van Hans en Ien

• 10 Juni 2014 - 11:45

Chielbert:

Steeds geniet ik er weer van jullie reisverslagen te lezen.
    Mooi land! En de bevolking is dat vriendelijk?
    Nou genieten maar weer en ga verder met jullie verslag.

Groetjes,
    Chielbert.